Per començar, volem dir que triar un tema per realitzar aquest blog ha estat bastant difícil, ja que la majoria de temes que pensàvem eren massa concrets i no es podia treballar a llarg termini.
Després d'estar parlant sobre quines eren les tradicons de cada lloc on vivim els membres del grup, va sorgir la paraula medieval. Llavors, un dels companys ens va explicar que al seu poble de Berga hi havia una Torre que es va construir durant l'època carlina. Aquest fet ens va cridar bastant l'atenció a tots, perquè és un tema que no es sol treballar gaire amb els alumnes. Creiem que els pot motivar el fet d'investigar els motius de la construcció, entre molts altres aspectes que anirem desenvolupant al llarg del blog.
Una vegada vam tenir el tema escollit, vam decidir crear una pregunta clau, on no es trobés la solució directa a Internet, sinó que els propis alumnes siguin qui hagin de buscar, investigar i crear-se preguntes i respostes per tal d'arribar a aquesta pregunta final.
L'objectiu del nostre blog és que els alumnes aprenguin coneixements de forma autònoma i més motivadora que treballant només el llibre de text de Socials.
D'altra banda, un altre problema que vam tenir va ser a l'hora de crear el blog, ja que vam tardar bastant en esbrinar com es creava cada apartat. Però finalment ens hem ensortit i mica en mica intentarem anar modificant i millorant el blog, per tal de què aquest sigui el més entenedor i original possible.
3r diari del blog:
2n diari del blog:
Avui hem fet una petita presentació a la pàgina d’inici per tal de que totes les persones que visitin el nostre blog es puguin ubicar i puguin saber què hi trobaran.
També hem creat la pàgina de presentació on hi expliquem quines són les dificultats que hem tingut per crear el tema a treballar, els problemes que hem tingut per crear el blog i els seus apartats i, també fem una petita introducció sobre la Torre de la Petita.
Actulament estem treballant en l'apartat del dóssier del mestre. Aquest és un dels punts més importants pel que fa a aquest projecte.
Com hem dit, en aquest apartat hi trobarem tota la informació necessària que hauria de tenir el docent per realitzar quasevol sessió sobre aquest tema.
Aquí també hi podem trobar la forma d'avaluar del mestre, els diferents tipus d'activitats que durant a terme els alumnes i altres fonts d'informació extres.
4t diari del blog:
Per una banda, ja podeu trobar el nou apartat de Dóssier del mestre amb tota la informació útil que aquest ha de saber per treballar sobre el tema de la Torre de la Petita, i on es pot veure les idees que tenim pensades per a realitzar activitats als alumnes.
D'altra banda, informar-vos que aquestes festes portem dies i dies pensant en com elaborar realment les activitats que tenim pensades pels alumnes, per tal de què aquestes siguin útils i els aportin un aprenentatge significatiu. Per aquest motiu, estem creant 4 tipus d'activitats completament diferents, però que entre elles es complementen per al final poder trobar la gran pregunta del blog.
En pocs dies acabarem de publicar les activitats finals, esperem que us agradin tan com a nosaltres!!
5è diari del blog:
Hola a tothom altre vegada!! Això ja es va acabant!
Avui mateix hem penjat un dels últims apartats que podem trobar al blog de la Torre de la Petita, concretament el Dóssier d'Activitats, el qual ja havíem exposat les nostres idees en el Dóssier de Mestre.
Així que ara, les podeu trobar molt més desenvolupades i apunt per treballar a una aula de primària a l'apartat activitats. Concretament hi podreu trobar 4 tipus d'activitats diferents: una excursió per visitar la Torre i tenir una idea visual de com és, una fitxa amb preguntes, un mapa per a saber on es localitzaven els carlins a aquella època i finalment, una representació teatral on se'ls donarà una séria de consignes.
Així doncs, esperem que us agradi i que us sigui d'aprofit!
6è diari del blog:
Bon dia a tothom!
Acabem de penjar la rúbrica que utilitzarem per avaluar als dos blogs que ens correspongui. La podeu trobar a l'apartat d'avaluació. Aquesta ens servirà per tenir els critèris marcats a l'hora de valorar els altres blogs.
Hem dividit la rúbrica en quatre parts: idees prèvies, continguts, activitats i avaluació. Cada apartat el puntuarem des de molt bé fins a malament segons els criteris que hi ha explicats en cada apartat.
Esperem que us agradi!
Bon dia nois i noies!
ResponEliminaComencem la coavaluació.
Els continguts que apareixen a la vostra unitat didàctica a més a més de ser inclosos al currículum de primària són molt complets dins l’àmbit de les ciències socials, ja que comprenen coneixements d’història, geografia i medi; alhora que desenvolupen tres de les competències bàsiques (Competència comunicativa, Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic i la Competència de Conviure i habitar el món). Tot i així, els continguts, que trobem correctament citats a la bibliografia a excepció d’un mapa, no es relacionen amb altres matèries i tampoc trobem que s’organitzin a partir dels problemes ni dels interessos, conflictes o expectatives dels alumnes com requereix el currículum. Atenent aquest però, sí que fan referència a tots els temps (passat, present i futur).
Cal destacar que els continguts es presenten des d’un únic punt de vista, és a dir, no s’ofereix en cap moment un contrapunt o visió diferent que pugui fer als alumnes formar les seves pròpies conclusions.
Pel que fa a les dades facilitades durant la unitat didàctica totes són de fonts secundàries, les quals els alumnes han de treballar i comunicar atenent les diverses activitats proposades al seu dossier.
Atenent a l’organització, la unitat didàctica segueix una de conductivista i per l’aplicació dels continguts inclosos en aquesta es proposen tres metodologies (petits treballs d’investigació, treballs col·laboratius, i representacions) que s’avaluen deduïm que durant el procés (és a dir les diferents activitats) i al final (amb la rúbrica d’autoavaluació de la representació).
Els textos s’entenen tot i que mostren incoherències i algunes faltes d’ortografia (com ara: el per què de pregunta s’escriu separat).
Per tot això i avaluant mitjançant la nostra rúbrica creiem que la vostra unitat didàctica és de 7,6.
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponElimina
ResponEliminaTrobereu la nostra rúbrica d'avaluació en el següent enllaç: https://drive.google.com/open?id=0B-8a-_elQsSgMC1ncWNib1pLU3M
La nota final és de 7'75.
Avaluat per: Francesc Ferragut, Artemi Figueras i Jordi Gelis.