Rúbrica avaluació
Molt bé
|
Bé
|
Suficient
|
Malament
| |
Idees prèvies
|
- Hi ha una activitat dedicada exclusivament a treballar les idees prèvies.
- S’avalua el nivell previ dels alumnes.
- Es fan preguntes als alumnes.
|
- S’avalua el nivell dels alumnes per saber quines idees prèvies tenen.
|
- Es fan preguntes als alumnes per saber quines són les seves idees prèvies.
|
- No es treballen les idees prèvies.
|
Continguts
|
- Són reals i tenen sentit a la vida dels alumnes.
- Fan que els alumnes siguin crítics i reflexionin.
- Són clars i precisos (entenedors per als alumnes depenent de la seva edat).
- Estan organitzats, és a dir, distribuïts en diferents apartats.
|
- Són clars i precisos (entenedors per als alumnes depenent de la seva edat).
- Estan organitzats, és a dir, distribuïts en diferents apartats.
- Són sobre una cosa real, per tant, els alumnes li troben un sentit.
- No inciten a la reflexió, a la qüestió ni a la crítica per part dels alumnes.
|
- Són clars i precisos (entenedors per als alumnes depenent de la seva edat).
- Estan organitzats, és a dir, distribuïts en diferents apartats.
- No són sobre la vida real, per tant, els alumnes han d’entendre-ho artificialment. No hi troben un sentit dins de la seva vida.
- No inciten a la reflexió, a la qüestió ni a la crítica per part dels alumnes.
|
- No són clars ni entenedors, és a dir, no estan adaptats al nivell dels alumnes o no estan ben redactats.
- No hi ha una organització determinada, és a dir, no estan distribuïts en diferents apartats.
- No són sobre la vida real, per tant, els alumnes han d’entendre-ho artificialment. No hi troben un sentit dins de la seva vida.
- No inciten a la reflexió, a la qüestió ni a la crítica per part dels alumnes.
|
Activitats
|
- Promouen o treballen les habilitats de les ciències socials i altres competències i àrees.
- -Són activitats que afavoreixen un aprenentatge significatiu.
- Hi ha atenció a la diversitat.
|
-Es treballen habillitats relacionades amb les ciències socials.
-Les activitats tenen aplicació pràctica.
|
Les activitats tenen a veure amb les ciències socials, però, no són competencials.
Activitats que plantegin moltes qüestions, les quals, no es permet “anar més enllà”
|
Activitats relacionades amb el tema principal, tot i que no en el conjunt de l’assignatura. A més a més, no són competencials.
Activitats que amb el seu llenguatge fomentin la desigualtat.
Simples preguntes de resposta ràpida o mecanitzada que no afavoreixin el foment de l’esperit crític.
|
Avaluació
|
-S’observa si s’han assolit tots els objectius i els conceptes.
-S’observa, també, si tots els alumnes han assolit les competències i són capaços de tenir una conversa sobre un tema de socials.
-Es comprova si l’alumnat és capaç de cercar informació pel seu compte i fer-se preguntes-respostes.
-S’avalua als alumnes a partir de notes, comentaris i/o rúbriques.
|
-S’observa si l’alumnat assoleix tots els objectius i els conceptes de l’assignatura.
-S’avalua si l’alumne/a és capaç de parlar sobre un tema de socials.
-S’avalua a l’alumnat, bé amb notes, amb comentaris o bé amb rúbriques.
|
-S’avalua si l’alumne és capaç de parlar sobre un tema en concret en relació a l’assignatura.
-S’avalua posant notes i no es fan comentaris al respecte per saber en el que fa falta millorar.
|
-S’acaba l’assignatura sense haver observat si s’han assolit els conceptes i ho han entès bé per poder parlar sobre un tema de l’assignatura.
-No s’avalua ni amb notes, ni amb comentaris.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada